Wist je dat je je vooruitgang kan opslaan? registreer je nu!

De 3 beste prestaties

Ik (k)en mezelf!


De oefening is heel simpel: som 3 dingen op die je vandaag goed hebt gedaan. Dat hoeft niets speciaals te zijn, het mogen kleine dingen zijn. 

Waarop ben jij trots vandaag? Bedenk minstens 3 dingen.

Kan je niet meteen iets bedenken? Klik dan op de knop met inspiratie.

Soms twijfel je aan jezelf. Je denkt dan dat je niets kan. Op zo’n momenten is het belangrijk dat je naar de goede kanten van jezelf kijkt. Positief denken over jezelf kan je leren! Bovendien zorgt positief denken over jezelf voor meer zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen geeft je een goed gevoel.

Bedenk 3 dingen waar je fier op bent

Ik heb ...
tijd gemaakt voor ontspanning. mijn zus getroost wanneer ze verdrietig was. mijn moeder geholpen toen ze het druk had. het gras gemaaid. mijn huiswerk direct na school gemaakt. een diploma gehaald: 600 m zwemmen, typen, muziekschool, …. op het zoontje van de buurvrouw gepast. eindelijk die moeilijke skateboard trick onder de knie. geen ruzie gemaakt met mijn broer, terwijl hij mij wel uitdaagde. iets nieuw geprobeerd vandaag. een goede toets gemaakt. een leuke babbel gedaan met een klasgenootje. mijn kamer opgeruimd. mijn vriend geholpen wanneer zijn ouders uit elkaar gingen. mijn moeilijk examen rustig aangepakt. nieuwe vrienden gemaakt.
toevoegen
Inspiratie
+ voeg leeg item toe

Tip

Probeer deze oefening elke dag te maken. Maak er bijvoorbeeld ’s avonds een gewoonte om je ‘successen van de dag’ op te schrijven. Zo ga je met een tevreden gevoel slapen en krijg je meer zelfvertrouwen. 

Na een tijdje krijg je meer en meer positieve dingen over jezelf opgesomd. 

Dat mag van hele kleine dingen tot hele grote dingen gaan. Het maakt niet uit, zolang het maar positief is! 

Je kunt ze later teruglezen om je goed gevoel op te roepen. Of ze kunnen helpen wanneer je je wat minder in je vel voelt.