Wist je dat je je vooruitgang kan opslaan? registreer je nu!

Me-time

Tijd voor mezelf


Regelmatig ontspannen helpt om je goed in je vel te voelen. Je kunt dan beter om met stress en piekert minder. Zelfs in drukke periodes is tijd voor jezelf maken onze grote tip!

Probeer de komende tijd eens uit hoe jij je batterijen kunt opladen: kies voor dingen die je leuk vindt Maak je eigen me-time top 10 en plan deze activiteiten ook echt in. Doe deze oefening op een moment dat je je oké voelt.

Wat vind jij leuk? Waar krijg je energie van?

Kies iets via de inspiratie knop of vul zelf aan met je eigen ideeën.

Maak je eigen me-time top 10!

Iemand die zich wat minder voelt, doet weinig plezierige dingen. 

En als je weinig leuke dingen doet, voel je je minder goed. 

Je eigen 'feel good' lijst geeft zicht op wat je prettig vindt.

Bedoeling is dat je het ook echt gaat inplannen.

    Mijn me-time top 10

    Kies minstens 10 leuke ontspanningsideeën!

    Versleep ze daarna in de juiste volgorde, wat is jouw nummer 1?

    Ideeën
    Luister naar je persoonlijke feel-good playlist Zing mee met of dans op je favoriete muziek Ga eens goed sporten: lopen, voetballen, fietsen, zwemmen,… Leef je uit! Schrijf 3 positieve dingen per dag neer in een boekje. Blader door het boekje op een minder moment Maak een collage van je sterktes/positieve kanten (gebruik afbeeldingen of quotes, check Pinterest). Vraag vrienden/familie dit aan te vullen Verbeter je hoogste score op een spel dat je graag speelt Maak of bouw iets: een gek vogelhuisje bvb. Doe iets leuk samen met je beste vriend(en) Bezoek een pretpark Ga naar een sportmatch, of kijk er eentje op tv Geef een dikke knuffel aan een vriend of familielid Trek je favoriete trui, broek, … aan Bezoek een museum of kunstgalerij Ga naar een speciale film, concert of toneelstuk Bekijk je favoriete film: actie, romantiek of komedie Ga wandelen of fietsen op een mooie plek Doe eens even niets Lees een leuke strip of een goed boek Sta open voor een gezellige babbel Doe iets avontuurlijk, iets dat je normaal niet zou doen Werk in de tuin, zorg voor je planten Creëer iets, ga aan het werk met knutselmateriaal Pak dingen aan, maak kleine veranderingen die je op weg helpen ook grote veranderingen te maken Schrijf iemand een leuke brief of e-mail Teken of schilder Breng iemand een bezoekje Houd een fotoshoot (bv van de zonsondergang, …) Pak je fitnessmat en doe Yoga oefeningen Probeer een meditatie oefening Plan een uitstapje Houd een picknick in het park Doe vrijwilligerswerk (buurtwerk, bejaarden helpen, dierenopvang, …) Probeer iets nieuws Leer iets bij Maak je kamer gezellig Speel eens een gezelschapsspel Maak een moeilijke puzzel Bespeel een instrument Luister naar de radio of naar een podcast Lees een tijdschrift Maak een lekker dessert klaar Hang de toerist uit Breng tijd door met je huisdier Maak een collage van je doelen (wat wil jij bereiken en hoe zie je dat voor je?) Kijk een film Kijk een serie Schrijf in je dagboek Drink een thee Installeer je gezellig in de zetel met een deken Bel een vriend of bekende op Neem een douche of een bad Doe een dutje Ga winkelen, koop iets voor jezelf of voor iemand anders Chatten Gamen (Nintentdo, X-box, playstation, gsm, …) Ga skaten of rolschaatsen Schrijf of vertel een verhaal
    toevoegen
    Inspiratie
    + voeg leeg item toe

    Tip - Soms weet je niet wat te doen als je een dipje hebt. Je wil wel iets doen, maar je weet niet wat. Kijk dan nog eens naar het lijstje dat je in deze oefening gemaakt hebt. Wat je doet heeft een invloed op hoe je je voelt!